про фінальні змагання з техніки пішохідного туризму
серед школярів міста Херсона
МЕТА ЗМАГАНЬ :
Популяризація серед школярів активних способів
відпочинку та систематичних занять спортивним
туризмом, активізація туристсько-краєзнавчої діяльності у школах міста
Херсона, підвищення спортивної майстерності туристів – школярів міста Херсона.
МІСЦЕ ТА ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ЗМАГАНЬ :
Змагання будуть проходити у польових умовах (місце
проведення буде доведено додатково) з 28 по 30 квітня 2009 р. Заїзд команд та
мандатна комісія до 12.00 28.04.09.
УЧАСНИКИ ЗМАГАНЬ :
До участі у змаганнях запрошуються кращі команди шкіл
та позашкільних закладів міста Херсона. Вік учасників - учні 8– 10 класів, 1995– 1993 р.н. Склад команди 8
осіб, з них не менше 2 дівчат, та 2 керівники.
ПРОГРАМА ЗМАГАНЬ.
1. Естафета туристських навичок може включати
такі етапи :
а) встановлення та зняття
намету (на 6 кілочків), б) укладання рюкзака Абалакова, в) зав’язування
основних туристських вузлів (булінь, прямий, академічний, брам-шкотовий,
провідник вісімка, захоплюючий), г) розшифровування топографічних знаків (з
курсу географії 8 класу), д) вимірювання на місцевості азимутів, е)
виготовлення саморобних нош для транспортування потерпілого (з 2-х жердин та
3-х штормівок), є) подолання умовного болота за допомогою жердин (гаті) або по
купинах, ж) подолання перепони за допомогою підвішеної мотузки (маятник).
2. Особисто-командні змагання на смузі перешкод (1-го класу складності) :
а) Подолання
схилу (підйом, траверс та спуск
спортивним способом); б) Подолання паралельних мотузок (горизонтальних та
похилих); в) Подолання горизонтальної навісної переправи; г) Подолання
круто-похилої навісної переправи із суддівським страхуванням; д) Подолання
підйому та спуску по вертикальній перильній мотузці (вільне лазіння, “дюльфер”)
із суддівським страхуванням; е) Подолання перил «цирк» та/ або «метелик»; є) Подолання перешкоди по колоди з
використанням перил.
3. Командні змагання на смузі перешкод
(1-го класу з елементами 2-го класу – за вибором).
4. Конкурсна
програма.
а) конкурс в’язки вузлів;
б) конкурс трейл-орієнтування; в) конкурс „закритий”; г) конкурс побуту; д) конкурс
вікторина „знавці туризму” (Загальні правила організації та проведення
ступеневих туристських подорожей, прогнозування погоди, їстивні рослини рідного
краю); є) конкурс з медицини (надання першої допомоги у польових умовах з
використанням типової аптечки, лікарські рослини рідного краю).
ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ
ЗМАГАНЬ ТА НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ :
Суддівство змагань та
підведення їх підсумків буде проводитися згідно з діючими правилами проведення
змагань з видів спортивного туризму – пішохідний туризм. Загальний залік
змагань буде підводитись окремо для команд загальноосвітніх та позашкільних
навчальних закладів Команди – призери окремих змагань та конкурсів будуть
нагороджені грамотами позашкільних навчальних закладів. Команди – призери загального
заліку будуть нагороджені грамотами управління освіти Херсонської міської ради.
Можливі складні етапи командних
змагань
(із переліку елементів обласних змагань серед
учнівської молоді 2008) |
|||
№
|
Назва елементу
|
Клас
|
Прим.
|
1
|
Подолання болота по „гатям” за допомогою жердини 10 х 2,5 м
|
1А
|
|
2
|
Навісна переправа до 20 м через гірську перешкоду
|
2А
|
|
а) із самостійною організацією супроводження
|
|
|
|
б) із самостійним наведенням
|
|
|
|
3
|
Переправа по вірьовці з перилами до 25 м
|
2А
|
|
а) із самостійною організацією супроводження
|
|
|
|
4
|
Подолання схилу до 40 м із самостійним наведенням перил
|
2А
|
|
а) на підйомі (або із вільним лазінням по вертикалі)
|
|
|
|
б) на траверсі
|
|
|
|
в) на спуску
|
|
|
|
5
|
Спуск по вертикальній перильній мотузці 5 – 25 м (дюльфер) |
2А
|
|
а) із самостійним наведенням перильної мотузки
|
|
|
|
б) із самостійною організацією командного страхування
|
|
|
|
6
|
Подолання перил „цирк” до 15 м (2 – 3 відрізки)
|
2А
|
|
а) із самостійною організацією супроводження
|
|
|
|
7 |
Подолання перешкоди по колоді до 4 – 6 м
|
2А
|
|
а) із самостійною організацією супроводження
|
|
|
|
б) із самостійним наведенням перил
|
|
|